Najchutnejšie zdroje kyseliny listovej

Pre kyselinu listovú sa používa tiež označenie folic acid, to preto, že prvýkrát bola izolovaná zo špenátu a výraz „folium“ označuje v latinčine „list“. „Predávkovania“ kyselinou listovou sa ale nemusíte báť ani v prípade, že jete šalát každý deň. Ide totiž o vitamín, ktorý je rozpustný vo vode a telo je tak schopné jeho nadbytok prirodzene vylúčiť.

Najchutnejšie zdroje kyseliny listovej

Zdroje kyseliny listovej na tanieri

Aby sme mali v jedálnom lístku dostatok zdrojov kyseliny listovej, je vhodné zaradiť každý deň na ňu bohaté potraviny. 

  • Šalát, špenát alebo inú listovú zeleninu
  • Zelenú zeleninu vrátane brokolice, zeleného hrášku alebo ružičkového kelu
  • Strukoviny
  • Mrkvu
  • Citrusy
  • Čerešne, višne alebo jahody
  • Cudzokrajné ovocie vrátane manga, avokáda alebo banánov
  • Obilné klíčky a celozrnné obilniny
  • Kvasnice
  • Orechy
  • Vnútornosti (pečeň, obličky)
  • Vajcia

Ak sa rozhodnete pre tepelnú úpravu, nemáčajte potraviny príliš dlho vo vode a nechajte ich len prejsť rýchlym varom. 

Pretože kyselina listová je citlivá na svetlo, použite potraviny čo najskôr po ich nákupe a neskladujte ich zbytočne dlho. 

Kyselinu listovú získate jednoducho vďaka zeleninovým šalátom, ovociu, celozrnnému pečivu alebo hráškovej omelete. Nezastupiteľnou zásobárňou sú u nás aj zemiaky – tie síce nepatria k najbohatším zdrojom kyseliny listovej, ale čo im chýba na kvalite, to Česi doháňajú na kvantite. 

Brokolicový krém – kyselina listová na každej lyžičke

S dostatočným príjmom kyseliny listovej vám pomôže aj brokolicový krém. 

Ingrediencie: 1 ks brokolice, 1 500 ml vody, 250 ml smotany na varenie (na zjemnenie), 250 g syra ricotta, 3 strúčiky cesnaku, soľ, čierne korenie.

Postup: 

  1. Brokolicu umyte pod prúdom tečúcej vody a nakrájajte na ružičky. Tie nechajte prejsť varom a potom ich z vývaru vyberte a rozmixujte na hrubšie kúsky. 
  2. V miske rozmiešajte smotanu, syr, prepasírovaný cesnak, soľ a čierne korenie.
  3. Vráťte brokolicu do vývaru a pridajte zvyšné ingrediencie. Teraz už stačí krém prehriať. 
  4. Podávajte s celozrnným pečivom.

Prečo nezabúdať na kyselinu listovú

Kyselina listová podporuje imunitný systém a prispieva k zníženiu únavy a vyčerpania. Má ale aj „skrytejšie“ účinky. Podieľa sa napríklad na procese delenia buniek a napomáha metabolizmu homocysteínu a krvotvorbe. Svoju rolu má tiež pri syntéze aminokyselín a v období tehotenstva má pozitívny vplyv na rast zárodočných tkanív. 

Vo výživových doplnkoch môžete nájsť kyselinu listovú pod označením vitamín B9.

Ak teda nemáte dostatok zdrojov kyseliny listovej v prirodzenom jedálnom lístku, môžete siahnuť po výživových doplnkoch, ktoré túto jedinečnú látku obsahujú.


Zdroj informácií:

https://www.nzip.cz/clanek/1140-vitamin-b9-kyselina-listova-folat

https://www.kaloricketabulky.cz/potraviny/ricota


ŽenŠen Energy+ balení

ŽenŠen Energy+

Získajte viac energie s pravým Panax ginseng
Vyskúšajte ZADARMO*

* platíte iba poštovné a balné 1.95€


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

    • Zákaznícka podpora:

      {{ reaction.text }}

Vložte svoj komentár:

  • Priamo do Vašej poštovej schránky
  • 18 rokov skúseností a znalostí
  • Vyvinuté a vyrobené v Nórsku

Máte otázky? Zavolajte nám

Po-Pia 08:00-16:00
Zákaznická linka
©2024 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa